Business Geo Intelligence (BGI)

Intelligent web app solutions.

Fichtner Business Geo Intelligence (BGI) offers smart intelligent web solutions, apps and augmented reality with a spatial approach.

Our innovative solutions are based on the award-winning BGI WebGIS framework and are extremely powerful but also easy to operate. BGI can be flexibly integrated into SAP, CRM, SharePoint, databases such as ORACLE, Microsoft SQL Server and SAP HANA, BI and also into sales and management cockpits.

Our reliable solutions are used for planning purposes in sales and workforce management, incident and asset management, geomarketing, in web portals, for logistics, and across all industries. For up-to-date content, we integrate existing GIS data and/or leading B2B mapping services such as Microsoft Bing Maps, HERE Maps and OSM. BGI solutions are based on HTML5, Java and .Net and can therefore be used on a wide range of devices.

From our BGI solution series we offer the following modules:

Services

Our services:

  • Project management
  • Implementation of web applications and geo apps
  • Augmented reality
  • Quality management
  • Geospatial analyses
  • Location, competition and potential analyses
  • Spatial BigData
  • Mobile devices

Your contact

Manager BGI
Manager BGI

MVP Peter Brack

Further information

MVP 2017
  • Awarded as Microsoft Most Valuable Professional

    Microsoft's Most Valuable Professional Award Peter Brack - Manager of the FIT Business Geo Intelligence business unit - was honored by Microsoft as Most Valuable Professional 2017/2018. For the fifth time in a row he was able to secure the desired award.

Challenge IoT

Learn more about the international IT-Consulting activities of the Fichtner-Group.

18.01.2018 Author: Peter Brack

Vertriebsprozesse und Kundenanalyse optimieren

Magazin für die Energiewirtschaft 1|2018

to the publication
18.04.2017 Author: Michael Meinecke (Metro), Peter Brack

Business Geo Intelligence für Cash & Carry Retail

Die Metro AG verwendet seit Jahren das Business Geo Intelligence Tool der FIT für Cash & Carry und Retail. Ein gemeinschaftlich verfasster Artikel wurde in der gis.Business 2/2017 veröffentlicht.

to the publication
27.03.2017 Author: Peter Brack

Business Intelligence trifft GIS

BGI Analytics ist ein Location Intelligence Tool, mit dem GIS-Daten und betriebswirtschaftliche Informationen verknüpft und analysiert werden können. Business Geomatics Heft 2/2017

to the publication
01.07.2016 Author: Brack, Peter

Aus der Wolke aufs Netz geschaut

Veröffentlicht in Business Geomatics 4|16. Die SAP HANA Cloud-Plattform bildet die Grundlage für eine neuartige Anwendung, die Verteilnetzbetreibern...

to the publication
30.06.2016 Author: Brack, Peter, FIT AG & Truthän, Stefan, hhpberlin GmbH

ARE - Feuerwehrpläne im virtuellen Raum

Vor Kurzem realisierte hhpberlin GmbH mit „one“ den ersten Online-Store für Brandschutz- und Sicherheitsthemen. ...

to the publication
30.06.2016 Author: Brack, Peter & Loose, Sebastian

Augmented Reality für Einsteiger

Veröffentlicht in windows.developer 6|2016. Eine praktische Anleitung mit einfachen Codebeispielen zur Umsetzung für Augmented-Reality-Szenarien...

to the publication
30.06.2016 Author: Brack, Peter & Loose, Sebastian

Roaring V8 Preview - eine Einführung in das neue Bing Maps AJAX Control

Dieser Artikel vermittelt anhand einfacher Codebeispiele erste praktische Umsetzungsschritte und bietet somit eine praktische Einführung in das spannende thema der Geoinformatik mit dem gerade erschienenen Microsoft Bing Maps V8 Control inder Preview.

to the publication
30.09.2014 Author: Brack, Peter

Das "Gedächtnis" nutzen: Schnelle Erkenntnisgewinne durch "In-Memory" - nicht nur im Energiesektor

Veröffentlicht in der dds-Zeitschrift ZOOM 3/2014

to the publication
31.08.2014 Author: Brack, Peter

Augment Reality mit Bing Maps

Veröffentlicht in der Zeitschrift windows.developer 8.2014

to the publication